Λίγο πριν την συμπλήρωση ενός μήνα από την εφαρμογή της διοικητικής μεταρρύθμισης, εξακολουθεί να παραμένει ασαφές το τι γίνεται με τις υπηρεσίες του αγροτικού τομέα της οικονομίας, επισημαίνει η βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Ευαγγελία Αμμανατίδου-Πασχαλίδου σε ερώτησή της προς τους υπουργούς Εσωτερικών και Αγροτικής Ανάπτυξης.
Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει στο εισηγητικό της ερώτησης η βουλευτής «Με τον νέο νόμο για την τοπική αυτοδιοίκηση «Καλλικράτη» οι αρμοδιότητες διαφόρων υπηρεσιών μεταφέρονται. Μεταξύ αυτών είναι και όσες αφορούν την αγροτική ανάπτυξη και τη γεωργία γενικότερα σε επίπεδο περιφέρειας.
Ειδικότερα, με τη μεταφορά των αρμοδιοτήτων οξύνθηκε στο έπακρο η γραφειοκρατική σύγχυση και η έλλειψη συντονισμού μεταξύ υπηρεσιών που ανήκαν στο παρελθόν στα τμήματα γεωργίας των νομαρχιών και όσων διαμορφώθηκαν με τον νέο νόμο στην περιφέρεια.
Ειδικότερα, με τη μεταφορά των αρμοδιοτήτων οξύνθηκε στο έπακρο η γραφειοκρατική σύγχυση και η έλλειψη συντονισμού μεταξύ υπηρεσιών που ανήκαν στο παρελθόν στα τμήματα γεωργίας των νομαρχιών και όσων διαμορφώθηκαν με τον νέο νόμο στην περιφέρεια.
Οι διευθύνσεις αγροτικής ανάπτυξης, κτηνιατρικής, αλιείας, μπορεί να συνενώθηκαν στη Διεύθυνση Αγροτικής Οικονομίας και Κτηνιατρικής αλλά υπάρχουν τόσες πολλές γραφειοκρατικές εκκρεμότητες στην οργάνωση και στην κατανομή αρμοδιοτήτων, που ουσιαστικά μέχρι σήμερα υπολειτουργούν.
Η κατάσταση παραμένει θολή και με το οργανόγραμμα που είχε υπογραφεί δεν έχουν τακτοποιηθεί τα πράγματα. Όλες οι υπηρεσίες αλλά και οι υποθέσεις παραμένουν σε εκκρεμότητα. Το πρόβλημα είναι ότι οι γεωτεχνικές υπηρεσίες συρρικνώνονται, ο τρόπος με τον οποίο διαμορφώθηκαν δεν αποδίδει, με συνέπεια να μην εξυπηρετούνται ούτε οι υπάλληλοι, ούτε οι αγρότες και οι καταναλωτές, τουλάχιστον ως προς τους ελέγχους που θα έπρεπε να γίνονται για τις πληρωμές, καθώς και για άλλες υποθέσεις.
Συγκεκριμένο παράδειγμα η περιφέρεια Αττικής, όπου οι υπηρεσίες γεωργικής ανάπτυξης δεν έχουν κανένα συντονισμό με τις υπηρεσίες που έχουν απομείνει από τις παλιές νομαρχίες.
Έτσι, η προώθηση διαφόρων προγραμμάτων στη βιολογική γεωργία του πρώην νομού Πειραιά, όπου εκτός των άλλων δυσκολιών λόγω της διάλυσης των γεωργικών ενώσεων, της ανάθεσης της περίφημης ψηφιοποίησης σε ιδιώτες που δημιούργησε δεκάδες λάθη στην εξατομίκευση των δηλώσεων του κάθε αγρότη, προστέθηκε τελευταία και η πλήρης έλλειψη συντονισμού των διαφόρων υπηρεσιών. Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι πολλοί αγρότες βιολογικής γεωργίας στην Τροιζηνία να μην μπορούν να εισπράξουν ούτε και αυτές τις μικρές επιδοτήσεις που τους αναλογούν από το 2009, ενώ παράλληλα τρέχουν οι υποχρεώσεις τους σε οργανισμούς πιστοποίησης, σε ιδιώτες μελετητές και σε εμπόρους αγροτικών εφοδίων για τις καλλιέργειές τους».
Κατόπιν των παραπάνω, η βουλευτής ρωτά τους υπουργούς αν προτίθενται να παρέμβουν άμεσα ώστε να υπάρχει ένας αποτελεσματικός συντονισμός των παλιών υπηρεσιών με τις καινούριες, οι υπάλληλοι να έχουν συγκεκριμένο ρόλο και αρμοδιότητες, και τελικά οι ενδιαφερόμενοι να εξυπηρετούνται;
Η κατάσταση παραμένει θολή και με το οργανόγραμμα που είχε υπογραφεί δεν έχουν τακτοποιηθεί τα πράγματα. Όλες οι υπηρεσίες αλλά και οι υποθέσεις παραμένουν σε εκκρεμότητα. Το πρόβλημα είναι ότι οι γεωτεχνικές υπηρεσίες συρρικνώνονται, ο τρόπος με τον οποίο διαμορφώθηκαν δεν αποδίδει, με συνέπεια να μην εξυπηρετούνται ούτε οι υπάλληλοι, ούτε οι αγρότες και οι καταναλωτές, τουλάχιστον ως προς τους ελέγχους που θα έπρεπε να γίνονται για τις πληρωμές, καθώς και για άλλες υποθέσεις.
Συγκεκριμένο παράδειγμα η περιφέρεια Αττικής, όπου οι υπηρεσίες γεωργικής ανάπτυξης δεν έχουν κανένα συντονισμό με τις υπηρεσίες που έχουν απομείνει από τις παλιές νομαρχίες.
Έτσι, η προώθηση διαφόρων προγραμμάτων στη βιολογική γεωργία του πρώην νομού Πειραιά, όπου εκτός των άλλων δυσκολιών λόγω της διάλυσης των γεωργικών ενώσεων, της ανάθεσης της περίφημης ψηφιοποίησης σε ιδιώτες που δημιούργησε δεκάδες λάθη στην εξατομίκευση των δηλώσεων του κάθε αγρότη, προστέθηκε τελευταία και η πλήρης έλλειψη συντονισμού των διαφόρων υπηρεσιών. Αποτέλεσμα αυτής της κατάστασης είναι πολλοί αγρότες βιολογικής γεωργίας στην Τροιζηνία να μην μπορούν να εισπράξουν ούτε και αυτές τις μικρές επιδοτήσεις που τους αναλογούν από το 2009, ενώ παράλληλα τρέχουν οι υποχρεώσεις τους σε οργανισμούς πιστοποίησης, σε ιδιώτες μελετητές και σε εμπόρους αγροτικών εφοδίων για τις καλλιέργειές τους».
Κατόπιν των παραπάνω, η βουλευτής ρωτά τους υπουργούς αν προτίθενται να παρέμβουν άμεσα ώστε να υπάρχει ένας αποτελεσματικός συντονισμός των παλιών υπηρεσιών με τις καινούριες, οι υπάλληλοι να έχουν συγκεκριμένο ρόλο και αρμοδιότητες, και τελικά οι ενδιαφερόμενοι να εξυπηρετούνται;
2 σχόλια:
Άφωνη και εξοργισμένη η Ελληνική Κοινωνία, παρακολουθεί τα αποτελέσματα αφενός της παραλυσίας της κυβερνητικής πολιτικής στο θέμα των λαθρομεταναστών και αφετέρου την προσπάθεια επιβολής ακραίων καταστάσεων από μειοψηφίες.
Η κατάληψη πανεπιστημιακού ιδρύματος καταστρατηγεί κάθε έννοια έννομης τάξης και εύρυθμης λειτουργίας της ελληνικής Πολιτείας και οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια:
α) στη δημιουργία αντιδράσεων, που ως αποτέλεσμα θα έχουν την απομάκρυνση της Ελληνικής Κοινωνίας από τις αρχές του ανθρωπισμού
β)στην όξυνση των αντιθέσεων και στη διάσπαση της κοινωνικής συνοχής που...
συμπεριλαμβάνει και τους νόμιμους μετανάστες που εργάζονται, δημιουργούν και προσφέρουν στη χώρα .
Η απαράδεκτη ολιγωρία και αδιαφορία του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη είναι η μεγαλύτερη διάψευση της επικοινωνιακής «επιτυχίας» της κατασκευής του φράκτη στον Έβρο, όταν φτάσαμε στο σημείο να χρειάζεται φράκτης στο λιμάνι του Πειραιά και στην πλατεία Συντάγματος!
Ο υπερυπουργός κος Ραγκούσης εισπράττει τώρα, εις βάρος του ελληνικού λαού φυσικά, την εσπευσμένη και αβασάνιστη ψήφιση του μεταναστευτικού νόμου
Κατά το πρώτο 9μηνο του 2010, συνελήφθησαν περίπου 96 χιλιάδες παράνομοι μετανάστες, που είχαν εισέλθει σχεδόν αποκλειστικά από τα χερσαία σύνορα.
Β . Οι αιτήσεις ασύλου στην Ελλάδα, κατά το δεύτερο τρίμηνο του 2010, έγιναν δεκτές μόλις σε ποσοστό 0,6% ενώ ο κοινοτικός μέσος όρος είναι 22%. Όμως, ο αριθμός αυτός είναι απόλυτα πλασματικός, μιας και η χώρα μας υποδέχεται ετησίως περίπου το 90% της άτυπης μετανάστευσης προς την Ευρωπαϊκή Ένωση. Πρακτικά, δεν υπάρχει στην ΕΕ άσυλο, πλέον.
Επομένως, το βασικό πρόβλημα είναι και παραμένει η συνθήκη «Δουβλίνο ΙΙ», που με μεγάλη ανευθυνότητα είχε υπογράψει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Αυτή προβλέπει πως αποκλειστικά υπεύθυνη για τους παράνομους μετανάστες στην Ευρώπη είναι η χώρα εισόδου, δηλαδή σχεδόν πάντα η χώρα μας. Κι έτσι όσοι καταλήγουν στη Δύση, κατά κανόνα επαναπροωθούνται σε μας. Τα συμβεβλημένα κράτη δεν αναλαμβάνουν τις ευθύνες τους κατά κανόνα, με αποτέλεσμα διεθνείς καταδίκες της Ελλάδας για ένα βάρος που –κατά την κοινή λογική- δεν μπορεί να σηκώσει.
Παράλληλα, το κράτος δαπανά περισσότερα από 150 εκατομμύρια ευρώ ετησίως για την περίθαλψη των παρανόμων μεταναστών, ιδίως για την κάλυψη εξόδων στα Κέντρα Εστίασης και τις λοιπές υπηρεσίες πρόνοιας. Αρκετοί εξ αυτών δηλώνουν ψευδώς ανήλικοι, με αποτέλεσμα οι Αρχές να υποχρεούνται να τους αντιμετωπίζουν με βάση τις διεθνείς διατάξεις περί ανήλικων μεταναστών.
Γ . Σε ό,τι αφορά τους παράνομους μετανάστες που ζουν στην Ελλάδα και κυκλοφορούν ανεξέλεγκτοι στα μεγάλα αστικά κέντρα, υπολογίζονται στους 470.000.
Δημοσίευση σχολίου