Θερμό επεισόδιο σημειώθηκε χθες στο νοσοκομείου Αγρινίου, όταν ο Διευθυντής του φαρμακείου κατέβασε ρολά στο φαρμακείο και αρνήθηκε να εξυπηρετήσει αυτούς που περίμεναν να πάρουν φάρμακα. Πέντε από τους ανθρώπους που περίμεναν, μετά την ένταση που δημιουργήθηκε, ανέφεραν το γεγονός στο διοικητή του νοσοκομείου Γιώργο Κραμποκούκη και αυτός με τη σειρά του έσπευσε στο φαρμακείο. Εκεί σημειώθηκαν σκηνές απείρου κάλους αφού ο διοικητής φέρεται να βάζει τις φωνές στο φαρμακοποιό και να ζητά σε έντονο ύφος εξηγήσεις. Ο φαρμακοποιός λέγεται ότι δικαιολογήθηκε υποστηρίζοντας ότι φοβήθηκε από τους ναρκομανείς και τους άπορους που περίμεναν και τον απειλούσαν .
Ο διοικητής είχε δώσει εντολή στο φαρμακείο να αλλάξει το ωράριο χορήγησης φαρμάκων στους ασθενείς που περιμένουν αντί για τις 11-1.30 το μεσημέρι στις 9- 1.30 το μεσημέρι. Βλέποντας όμως την παλιά ταμπέλα αναρτημένη στο φαρμακείο εκνευρίστηκε και την ξήλωσε.
"Κατέβασα τα ρολά μετά από απειλές και βρισιές που δέχτηκα από κάποιους ασθενείς επειδή άλλαξα την προτεραιότητα σε μια ασθενή για να εξυπηρετηθεί, επειδή όπως είπε το παιδί της το οποίο νοσηλεύονταν είχε πάρει εξιτήριο και έπρεπε να φύγουν για να μη χάσουν το λεωφορείο.
Ενημέρωσα αυτούς που περίμεναν για την αλλαγή προτεραιότητας, αλλά κάποιοι ασθενείς προχώρησαν σε απειλές και βρισιές" υποστηρίζει από την πλευρά του ο διευθυντής του φαρμακείου σε δηλώσεις του στο Agrinionet.Περισσότερα εδώ
5 σχόλια:
Ο κ. Κραμποκούκης τάχει κάνει μαντάρα στο νοσοκομείο σε 4 μήνες.
Ακόμα και ο κολλητός του Λοβέρδος είναι πυρ και μανία μαζί του.
Νοσηλευτές απλήρωτοι για τις νύχτες.
Γιατροί απλήρωτοι για τις εφημερίες.
Χειρουργεία stop.
Προμηθευτές τον κυνηγάνε.
Ελλείψεις στο φούλ.
Τα Κέντα Υγείας τον πάνε στον Εισαγγελέα.
Η ΥΠΕ τον ελέγχει για τις υπερβολικές δαπάνες.
Οι ασθενείς υποφέρουν.
Οι συνοδοί διαμαρτύρονται.
Ένα χάος και αυτός φωνές, φωνές, φωνές.
Σχόλιο 1ο μέρος (από 2)
Σχετικά με το παραπάνω άρθρο, θα πρέπει να διευκρινίσω ότι το φαρμακευτικό τμήμα είναι από τα ελάχιστα που ο τρόπος λειτουργίας του ορίζεται λεπτομερώς με προεδρικό διάταγμα (Π.Δ. 108) και εσωτερικό κανονισμό.
Η χορήγηση φαρμάκων σε εξωτερικούς ασθενείς (απόρους με βιβλιάριο προνοίας, ανασφάλιστους, αλλοδαπούς, αλλά και ασφαλισμένους στους οποίους χορηγούνται ειδικά φάρμακα), είναι ένα μικρό μόνο μέρος του "κύκλου εργασιών". Αφορά δε κυρίως ασθενείς με χρόνια νοσήματα, λόγος για τον οποίο υπάρχει και συγκεκριμένο ωράριο κάποιες ημέρες την εβδομάδα, π.χ. στην προκειμένη περίπτωση, 9-13:30 Δευτέρα, Τετάρτη, Παρασκευή. Υπάρχουν όμως και επείγοντα περιστατικά, τα οποία φυσικά εξυπηρετούνται ΑΜΕΣΑ κατά προτεραιότητα,όλες τις ημέρες της εβδομάδας και όλες τις ώρες. Στην πράξη, οι παραπάνω ασθενείς, εξυπηρετούνται και εκτός ωραρίου φυσικά (π.χ.στις 2,3,4,5 το απόγευμα), αφού ο φόρτος εργασίας μας αναγκάζει συνήθως να εργαζόμαστε πολύ περισσότερες ώρες από το προβλεπόμενο ωράριο της ιατρικής υπηρεσίας (στην οποία από τον νόμο ανήκει το φαρμακευτικό τμήμα). Και αυτό το αναφέρω, γιατί κάποιοι φαίνεται να αγνοούν ότι το αντικείμενο εργασίας του φαρμακευτικού τμήματος δεν τελειώνει εδώ, αφού είναι υπεύθυνο για τη χορήγηση φαρμάκων σε 'ολα τα τμήματα του νοσοκομείου (χειρουργεία, αναισθησιολογικό, ακτινιλογικό, αξονικός τομογράφος κ.λπ., φαρμάκων και αντιδραστηρίων στα κέντρα υγείας (Αμφιλοχίας, Βόνιτσας, Θέρμου, Κατούνας, Χαλκιόπουλου), είναι υπεύθυνο για τη διαχείριση-χορήγηση αντιδραστηρίων και κάποιων φαρμάκων γενκής χρήσης στα εργαστήρια του νοσοκομείου (μικροβιολογικό, βιοχημικό αιμοδοσία κ.λπ.), για τη χορήγηση των απαραίτητων φαρμάκων στη μονάδα τεχνητού νεφρού, στους ξενώνες, το κέντρο ψυχικής υγείας κ.λπ.
Επίσης είναι από τα ελάχιστα τμήματα στην Ελλάδα (λιγότερα από 5), στα οποία λειτουργεί μονάδα διάλυσης κυτταροστατικών και άλλων φαρμάκων (για χημειοθεραπείες και άλλες ειδικές θερασπείες) όπως επίσης και εργαστήριο μέτρησης επιπέδων φαρμάκων (όπου εξυπηρετούνται ασθενείς νοσηλευόμενοι αλλά και εξωτερικοί από όλο τον νομό, που χρειάζεται με εξετάσεις αίματος να γνωρίζουν αν η θεραπεία τους με συγκεκριμένα φάρμακα είναι σωστή ή όχι).
Κυρίως όμως είναι ένα τμήμα που έχει την ευθύνη για τη φαρμακευτική αγωγή ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΝΟΣΗΛΕΥΟΜΕΝΩΝ των κλινικών του νοσοκομείου, και αυτό αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα. Γιατί σαφώς επείγει η νοσηλεία και σωστή φαρμακευτική αγωγή των ασθενών που νοσηλεύονται, εννοώντας ότι τα φάρμακα θα πρέπει να βρίσκονται ΕΓΚΑΙΡΩΣ και ΣΕ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΒΑΣΗ (για την πρωϊνή, μεσημεριανή κ.λπ. νοσηλεία) στις κλινικές του νοσοκομείου. Για να γίνει αυτό προηγείται έλεγχος από τους φαρμακοποιούς σε κάθε μία συνταγή για κάθε έναν ασθενή ξεχωριστά. Αυτό απαιτεί χρόνο αλλά κυρίως υπευθυνότητα, και προσοχή, έτσι ώστε να χορηγούνται τα σωστά φάρμακα στις προβλεπόμενες ποσότητες, διασφαλίζοντας την όσο το δυνατόν υψηλή παροχή υπηρεσιών.
Σχόλιο μέρος 2ο (από 2)
Αυτός ήταν και ο λόγος ύπαρξης του παλιού ωραρίου (εξυπηρέτηση των εξωτερικών ασθενών μετά τις 11). Το ωράριο εφαρμοζόταν για πάνω από 10 χρόνια, οι ασθενείς πλέον το γνώριζαν, και δεν υπήρχαν ιδιαίτερα προβλήματα. Έτσι, οι κλινικές έπαιρναν εγκαίρως τα φάρμακα για την πρωϊνή τους νοσηλεία, και η όλη εργασία κυλούσε πιο ομαλά. Είναι παράξενο, αλλά με την εφαρνογή της χορήγησης φαρμάκων από τις 9 το πρωϊ, μετά από εντολή του Διοικητή, δεν έχει προκύψει κανένα όφελος για τους εξωτερικούς ασθενείς, λίγοι έρχονται πριν τις 10 το πρωί, ενώ αντίθετα, έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα σε ότι αφορά στη φαρμακευτική αγωγή των νοσηλευομένων. Μας διακόπτουν συνεχώς, το κουδούνι χτυπά ασταμάτητα, έχουμε καταντήσει κέντρο πληροφοριών, υπάρχει εκνευρισμός στο προσωπικό του φαρμακείου, και το αποτέλεσμα είναι να καθυστερεί η χορήγηση φαρμάκων στις κλινικές.
Πάντα υπήρχε security, αφού αρκετές φορές στο παρελθόν έχουμε απειληθεί από κάποιους ασθενείς (υπάρχουν ασθενείς με σοβαρά ψυχικά νοσήματα, χρήστες τοξικών ουσιών κ.λπ. Σημειωτέον ότι το φαρμακείο αποτελεί το τελευταίο στάδιο της διαδικασίας χορήγησης φαρμάκων. Δηλαδή μέχρι να φτάσει κάποιος με το βιβλιάριο του στο φαρμακείο, έχει περιμένει στην ουρά στα εξωτερικά ιατρεία για συνταγογράφηση, σε δεύτερη ουρά για λήψη αριθμού μητρώου, και ποιός ξέρει τι άλλο...Είναι λοιπόν λογικό κάποιες φορές, ακόμα και ο πιο ήρεμος άνθρωπος, να καταλήγει στο φαρμακείο ήδη εκνευρισμένος). Σε ότι αφορά στο συμβάν που αναφέρεται στο άρθρο, τα πράγματα έγιναν έτσι όπως τα περιέγραψα. Όταν εμφανίστηκε ο Διοικητής, (φανερά εκνευρισμένος, άδικα κατά τη γνώμη μου), ήδη χορηγούσαμε φάρμακα κανονικά, η security είχε έρθει, και δεν υπήρχε κανένα πρόβλημα. Δεν θα μπω σε λεπτομέρειες σε ότι αφορά στη συμπεριφορά του Διοικητή απέναντί μου αλλά και απέναντι σε όλο το προσωπικό του φαρμακείου. Δεν γνώριζε τι είχε συμβεί αφού δεν ήταν παρόν, αλλά παρ' όλα αυτά μας εξευτέλισε μπροστά στο κοινό, η φραστική του συμπεριφορά δεν αρμόζει σε λογικό άνθρωπο, χτυπούσε απειλητικά ράφια και πάγκους, δεν σεβάστηκε την ιδιότητά μας (κυρίως του γράφοντος) ως πολίτες, ως εργαζόμενους και προσωπικά ως διευθυντή του τμήματος, παρότρυνε τους ασθενείς να με καταγγείλουν, και άλλα πολλά. Θεωρώ ότι με τετοια συμπεριφορά μάλλον δημιουργούνται προβλήματα, παρά λύνονται, και εν πάσει περιπτώσει τέτοια θέματα δεν λύνονται εν θερμώ, μπροστά σε κοινό, αλλά σε κατάλληλο χρόνο υπηρεσιακά.
Με τιμή
Βασίλης Γούλας
Διευθυντής φαρμακοποιός Ε.Σ.Υ.
Όντας Νοσοκομειακή Φαρμακοποιός ,στο Νοσοκομείο Ι.Π.Μεσολογγίου από το 1988, γνωρίζω τις διαδικασίες και σας τις παραθέτω για την ορθή πληροφόρησή σας:
1)Το Νοσοκομειακό Φαρμακείο είναι ένα κλειστό τμήμα με εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας!
2)Αποκλειστικά υπεύθυνος για την εφαρμογή της νοσοκομειακής φαρμακευτικής πολιτικής είναι ο Διευθυντής Φαρμακοποιός-βάσει Προεδρικού Διατάγματος-
3)Προτεραιότητα έχουν οι νοσηλευόμενοι
4)Το ωράριο και οι ημέρες εξυπηρέτησης των εξωτερικών ασθενών ορίζεται από τον Διευθυντή Φαρμακοποιό σύμφωνα με τις ανάγκες του Νοσοκομείου,το οποίο και εισηγείται στο Δ.Σ
ΑΥΤΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΝΟΜΙΜΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ..στην πράξη εξυπηρετούνται 1500 εγγεγραμμένοι ανασφάλιστοι εκτελούνται χιλιάδες συνταγές ετησίως,ενδεικτικά σας αναφέρω ότι το κόστος των φαρμάκων για τους ανασφάλιστους το 2011 ανήλθε στις 187.045 €......για 6000 συνταγές...!!!!αυτά στη μικρή ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ,οπότε
στο μεγάλο Αγρίνιο αντιλαμβάνεται κανείς το πλήθος ανασφάλιστων και των συνταγών.....
Μικροπροστριβές υπάρχουν παντού , οι αγενείς -βιαστικοί - απαιτητικοί -κομματολάγνοι-επίσης υπάρχουν,όμως στην πλειοψηφία τους είναι άνθρωποι ευγενείς και με κατανόηση...ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΕΙΝΑΙ Η ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΕΞΗΓΗΣΗ, ΚΑΙ ΕΠΙΘΕΣΗ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΗ ΣΤΟ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΤΟΥ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟΥ. ΕΙΝΑΙ ΑΞΙΟ ΑΠΟΡΙΑΣ ΠΟΙΟΝ ΤΕΛΙΚΑ ΩΦΕΛΗΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ;
ΓΙΩΡΓΟ ΕΙΝΑΙ ΦΑΝΕΡΟ ΟΤΙ ΔΕΝ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΝΕΙΣ ΣΤΟ ΑΘΛΗΜΑ.
ΓΙΑΤΙ ΕΠΙΜΕΝΕΙΣ ΚΑΙ ΜΕΝΕΙΣ ΑΦΟΥ ΔΕΝ ΛΥΝΕΙΣ ΑΛΛΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΣ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ;
ΓΙΑΤΙ;
ΓΙΑΤΙ ΡΕ ΚΑΛΟΠΑΙΔΟ;
Δημοσίευση σχολίου