Παρασκευή 29 Οκτωβρίου 2010

Παρέμβαση του Ομίλου Φίλων Σιδηροδρόμου ενόψει εκλογών


(Από http://sites.google.com/site/agrinioculture/)

«Σε καιρούς κρίσης, ο σιδηρόδρομος δεν αποτελεί μόνο το ασφαλέστερο και φιλικότερο προς το περιβάλλον μεταφορικό μέσο, αλλά και πολύτιμη διέξοδο απέναντι στα ακριβά καύσιμα, τα υψηλά διόδια και τα μειωμένα εισοδήματα. Η εθνική σιδηροδρομική υποδομή αποτελεί πολύτιμο οικολογικό – συγκοινωνιακό πόρο, αντίδοτο στους υποκείμενους σε κυκλοφοριακή συμφόρηση αυτοκινητοδρόμους. Τα ελλείμματα του ΟΣΕ είναι πρώτα πολιτικά και έπειτα οικονομικά. Δισεκατομμύρια δημόσιου χρέους έχουν μεταμφιεστεί σε χρέος του ΟΣΕ, μέσα από πολιτικές που σχεδιάστηκαν για να ευνοήσουν το αυτοκίνητο».

Στις 7 Νοέμβρη οι ψηφοφόροι καλούνται να επιλέξουν περιφερικά και δημοτικά συμβούλια. Με αφορμή αυτή την ευκαιρία καλούμε σε διάλογο τους υποψηφίους και αργότερα τους εκλεγέντες προκειμένου να θέσουμε τις απόψεις μας και να συζητήσουμε για το θέμα των συγκοινωνιών και του σιδηροδρόμου. Ο Όμιλός μας βρίσκεται σε συνεργασία με επιστήμονες συγκοινωνιολόγους, οργανώσεις και ειδικούς του σιδηροδρόμου και έχει στην κατοχή του σχέδια και προτάσεις για τη ορθή και αποδοτική λειτουργία των γραμμών των περιοχών μας, με σκοπό την συγκοινωνία σε κατεύθυνση βιώσιμης ανάπτυξης και βιώσιμης κινητικότητας. Σύντομη παρουσίαση των θέσεων μας:

Δυτικός Σιδηροδρομικός Άξονας

Ο Δ. Άξονας είναι η σύγχρονη γραμμή διεθνούς εύρους που θα συνδέσει την Δυτική Ελλάδα και την ήπειρο με την υπόλοιπη χώρα και την Ευρώπη σιδηροδρομικά. Είναι εντεταγμένος στα Διευρωπαϊκά Δίκτυα Μεταφορών (ή TEN’s) ως Άξονας 29 και έχει χρηματοδότηση κατά πολύ μεγάλο μέρος από την Ε.Ε. Αυτή τη στιγμή όμως με την πρόφαση ότι το έργο δεν υπάγεται στο ΕΣΠΑ επιχειρείται να αποσιωπηθεί και να ακυρωθεί η δημοπράτηση των τελικών μελετών του. Πρόκειται για έργο ενταγμένο σε εγκεκριμένα προγράμματα που κάποια μεσαία στελέχη φρενάρουν, υποστηρίζοντας ότι θα το αφαιρέσουν από τα διευρωπαϊκά δίκτυα στην επόμενη συνεδρίαση του αρμόδιου οργάνου, με την πρόφαση ότι η Ελλάδα δεν μπορεί να ξοδεύει χρήματα για τον σιδηρόδρομο. Τα χρήματα θα χαθούν και ως συνήθως θα πάνε σε άλλες χώρες. Χρειάζεται παρέμβαση και απόδοση ευθυνών για κακοδιαχείριση.Πρέπει επίσης να διορθωθεί το θέμα της παράκαμψης του Αγρινίου από τον Άξονα, διότι γνωρίζουμε πως η χάραξη προβλέπει η γραμμή να περνά 10 χιλιόμετρα μακριά του. Πρόκειται για την μεγαλύτερη πόλη μεταξύ Ιωαννίνων και Πάτρας. Μια πόλη οικονομικό και φυσικό κέντρο του νομού Αιτωλοακαρνανίας και της Δυτικής Στερεάς. Αν τελικά παρακαμφθεί το Αγρίνιο θα είναι πλήγμα για την οικονομική επιτυχία του άξονα, από τη στιγμή που θα αγνοεί μια τεράστια δεξαμενή επιβατών.Να υπενθυμίσουμε πως ο όμιλος μας έχει στα χέρια του 11 ομόφωνες αποφάσεις δημοτικών συμβουλίων της Αιτωλοακαρνανίας που απαιτούν η χάραξη να διέρχεται από το Αγρίνιο.Πρόσθετο όφελος από την πλησιέστερη στο Αγρίνιο χάραξη του άξονα θα είναι η προσέγγιση του στο νέο αεροδρόμιο της πόλης πράγμα που μπορεί να δημιουργήσει πολλές προοπτικές μέσω της δυνατότητας των συνδυασμένων μεταφορών.

Προαστιακός Αιτωλοακαρνανίας ή «Μετρό Αιτωλοακαρνανίας»

Άμεση έναρξη λειτουργίας του Προαστιακού Αιτωλοακαρνανίας στην υφιστάμενη γραμμή Αγρινίου – Μεσολογγίου – Κρυονερίου με ακτοπλοική ταχύπλοη σύνδεση με τον σ. σταθμό Πατρών. Δρομολόγηση 8 – 10 συρμών ανά κατεύθυνση ημερησίως για την δημιουργία υπηρεσίας τύπου Επίγειου Μετρό και την κάλυψη της επιβατικής κίνησης του διαδρόμου Πάτρα-Μεσολόγγι-Αγρίνιο. Ολοκλήρωση των έργων στη γραμμή και αποκατάσταση των φθορών που προκάλεσε η μέχρι τώρα εγκατάλειψη. Κατασκευή πλατφόρμων, τοποθέτηση στεγάστρων, ανάρτηση πληροφοριακού υλικού δρομολογίων, ηλεκτροφωτισμός των στάσεων, έκδοση προτυπωμένων εισιτηρίων και τοποθέτηση ακυρωτικών μηχανημάτων στις στάσεις. Είσοδος της γραμμής στο Αγρίνιο με κατασκευή σταθμού στην θέση που έχει επιλεχθεί. Επέκταση της γραμμής μέχρι τον παλαιό σταθμό για την δυνατότητα εκκίνησης και τον τερματισμού δρομολογίων από εκεί. Στην περίπτωση άρνησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενασχόλησης με την συγκεκριμένη υπηρεσία (όπως γίνετε μέχρι στιγμής) αναζητούμε το ενδιαφέρον της τοπικής αυτοδιοίκησης, ιδιώτες και επιχειρήσεις που πιθανόν να ενδιαφέρονται για την παρουσίαση προγραμμάτων λειτουργίας, μεταφορά εμπειρίας και τεχνογνωσίας για την δημιουργία σιδηροδρομικού φορέα λειτουργίας ακόμα και με το μοντέλο σύμπραξης ιδιωτικού και δημοσίου τομέα. Η απελευθέρωση της εκμετάλλευσης των σιδηροδρομικών υποδομών είναι γεγονός και αυτή θα είναι η ευκαιρία για την δημιουργία μιας πανελλαδικά πρωτότυπης επιχείρησης. Ο όμιλος μας βρίσκετε σε θέση να προτείνει και να συμβουλέψει προς αυτή την κατεύθυνση μέσω ειδικών επιστημονικών συνεργατών.

Σιδηροδρομική σύνδεση με λιμένα Πλατυγιαλιού

Απαραίτητη προϋπόθεση ανάπτυξης και εμπορικής επιτυχίας της επένδυσης στο λιμάνι του Πλατυγιαλιού στον Αστακό αποτελεί η σιδηροδρομική του σύνδεση με το υπόλοιπο δίκτυο της χώρας και της Ευρώπης. Αυτό το πολύ σημαντικό έργο πνοής που μπορεί να αλλάξει τα δεδομένα στην περιοχής φέρνοντας τεράστια ανάπτυξη. Χωρίς σιδηρόδρομο είναι αδύνατο το λιμάνι να προκαλέσει επενδυτικό ενδιαφέρον, αφού έτσι δεν θα μπορεί να λειτουργήσει πλήρως. Ο Δυτικός Άξονας προβλέπεται να έχε ειδική διακλάδωση για το Πλατυγιάλι διασφαλίζοντας έτσι την πολυπόθητη σιδηροδρομική σύνδεση του.

Μουσειακή – τουριστική προοπτική

Η υπάρχουσα μετρική σιδ. γραμμή εκτός από διάδρομος του Προαστιακού Αιτωλοακαρνανίας μπορεί να αποτελέσει τουριστική – μουσειακή διαδρομή. Με τις κατάλληλες ενέργειες μπορεί να δημιουργηθεί ειδικός φορέας που θα δρομολογεί τουριστικά τραίνα αναψυχής αποτελούμενα από μουσειακό τροχαίο υλικό. Με αυτή την προοπτική μπορεί να δημιουργηθεί μια τουριστική ατραξιόν στον νομό, εκμεταλλευόμενοι μια έτοιμη υποδομή, η οποία μπορεί να προσελκύσει τουρισμό και έσοδα. Στο εξωτερικό υπάρχουν πάμπολλα παραδείγματα μουσειακών τουριστικών γραμμών που προσελκύουν μεγάλο ενδιαφέρων και αποτελούν ακόμα και κύρια πηγή εσόδων για ορισμένες περιοχές.

Αναρτήθηκε από Agrinio Plus

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Τα "συστήματα" στον τοπικό ΣΥΡΙΖΑ καλά κρατούν...

   Μετά τις τελευταίες εξελίξεις στον τοπικό ΣΥΡΙΖΑ ο τίτλος για όσα συνέβησαν θα μπορούσε να είναι "η εκδίκηση των Πασοκογεννών" ...